Så nu ska jag berätta

lite om min dag ! Som sagt har ju städat och donat hemma, blev så fint så ;) KATTHÅR överallt kan jag säga ! haha man märker det inte ens längre förutom när man ska få bort det från de förbannade mattorna ! Men det är tjejerna värda kan jag tala om ! 

Massa hår men mattan blev fin i allafall , vi brukar alltid göra så att vi sopar bort det mesta av håret på mattorna innan vi damsuger , blir inte lika jobbigt då! Det var ett litet tips faktiskt ! ;) Mattan blev fin i allafall ? 
Badrummet sken också när jag var färdig, handskurade golvet och allting ;) 

Erik kämpade med köket han, rengjorde luckor och fläkten till och med ;);) 
Här är två kort på oss som pryder lägenheten, ena av dem är från när vi var i liseberg och pussades i Balder ;) <3 

Efter det åkte vi ju tillsjukhuset som jag berättade och där kostade det ju 25o kronor som vanligt hehe , har tappat bort mitt högkostnadskort, lite dumt ! Det ligger inte i plånboken i allafall ! Men jag fick ett nytt ! Sen var det bara och vänta i ungefär en kvart (vi var väldigt tidiga) Sen kom Eva och hämtade oss och vi satte oss och började prata om alla mina höga värden. Så vi kom fram till att jag ska börja ta "nattsprutan" Insulatard både morgon och kväll, så nu ska jag ta ännu mer sprutor varje dag :/ Hatar att bryta gamla vanor, hur ska jag komma ihåg allt jag ska ta ??? Hade också låga värden av b12 vitamin , jag skulle ha legat mellan 400 - 500 och nu låg jag på 94, det är nog väldigt lågt ! har tabletter som jag ska ta 2 gånger om dagen! Sen får vi se hur det ser ut om ett halvår igen ! Andledningen till at jag blev ledsen var nog att jag kände paniken över hela grejen , var så himla mycket och jag får alltid så dåliga vibbar när jag är på sjukhuset, jag känner mig sjuk, (är jag ju men jag brukar inte tänka på det så) Så det var lite jobbigt , är så glad att jag har Erik som stöd! 
Såhär ser det ut: 
Morgon: 6 enheter insulatard (spruta i benet) , novorapid till frukosten (spruta i magen) En b12 tablett när jag vaknar. 
Lunch: Novorapid i magen till maten
Middag:Novorapid i magen till middagen 
Kväll: 20 enheter i benet, b12 tablett , p-piller
Sen måste jag ta en spruta i magen om jag ska fika eller äta något annat lite grövre mellanmål. Kanske förstår varför jag drabbades av lite panik? 
Hur ska jag komma ihåg allt, blir så mycket att tänka på HELA tiden, känns lite jobbigt. Jaja vi tog några bilder utanför sjukhuset, såg in i det huset jag låg inlagd första veckan, var bara tvungen att ta kort: 
Här sitter vi utanför ;) 

Efter sjukhuset åkte vi till bergvik och gick till apoteket och tog ut massa diabetes grejer och la in ett recept ;) Sen följde erik med mig in på Gina Tricot och där hittade jag ett skärp och en klänning, ska visa det för er sen om jag hinner annars blir det imorgon ;) Sen blev det bolaget då jag köpte lite vin och erik öl som vi ska ha på lördag när vi får hit lite underbara vänner ;) Nu ska vi snart äta hamburgare och pommes, Hjärtat står och lagar mat nu, så det är inte långt kvar ! 

Hörs sen för nu ropade han hihi ;) 

Kommentarer
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

Har du haft någon sommarflirt? berätta (: http://sandratjulins.blogg.se/2009/july/nyfikna-jag-undrar.html#comment

2009-07-30 @ 20:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0