Pannkakor och svininfluensa ...

Fan alltid ska det vara något, som ryktet påstår så finns svininfluensan i turkiet, och vart ska jag om en månad ?? Jo turkiet såklart... känner att det inte var så jävla roligt att höra.. men jag hoppas att det lugnar ned sig och inte finns där vi skall vara ! Men det ger en alltid en obegaglig känsla när man inte riktigt vet vad det är för nått, en av mina viktigaste frågor var väl: 

Vad händer om jag skulle bli så sjuk i värmen med min diabetes? 
Det säger att endast barn och äldre har dött men jag tror att tack vare diabetesen så skulle jag vara lika känslig som en 99 årig tant ! speciellt om de inte har lika bra vård som i Sverige.. men men det är en månad kvar så det märks .. Men liten klump i magen fick jag, jag som redan är såå nervös inför att åka dit. Säger bara såhär, jag hoppas inte det blit värre i Turkiet för då åker nog inte jag... läste detta nyss...


60 dödsfall i Mexico
Mexiko har hittills rapporterat 60 konstaterade dödsfall i svininfluensa. Ytterligare dödsfall kan väntas bland människor som ligger allvarligt sjuka på sjukhusen.

Utanför Mexiko har tre människor i USA, en i Kanada och en i Costa Rica avlidit i sjukdomen, rapporterar WHO på sin hemsida.

Upp till 30 procent av dem som dött i Mexiko hade, enligt Córdova, antingen diabetes eller hälsoproblem på grund av extrem fetma.

http://svt.se/2.22584/1.1556799/svininfluensan_pa_tillbakagang?lid=puff_1556812&lpos=bild









Idag har det varit en lugn dag , var hos Ewe och vi gick ut med hundarna sen gjorde vi världens snyggaste ölspel !! Massa färger, vattenfall hell/heaven och lite mer bruna klibbiga målningar ;P;P Ska bli kul att spela det, tack vare Elins briljanta ide!! Stort är det också och nu kan inte Timmy klaga i allafall :) haha sen åkte jag hem till Stig och lämnade Grace och satt och pratade med honom en halvtimme! sen åkte jag brum brum bilen för att hämta Erik, sen gick vi på solareturen och en annansecond hand affär, hittade mycket smått och gott ! En skit snygg spegel som jag ska ställa någonstans (har inte kommit på vart än) med massa ljus och fin fina saker !!! Vi köpte även en korg till Scilla och Tingeling ! hoppas det gillar den.. märks sen det ! ska lägga en filt där i så att de kan gosa ned sig ordentligt <3 Efter det åkte vi till bergvik, handlade lite , bland annat present till födelsedags gummsan på lördag (fyller egentligen måndag men jag ger presenterna på lördag) vi ska ju fira då! Sen åkte vi hem , nu är vi hemma jag har precis gjort pannkaks smeten och erik skall strax börja steka, fyyy bubblan vad mumsigt det skall bli, men lite grädde och hallon sylt till!!! nej nu kurrar magen bäst att kolla hur det går i köket :) 





Hugo, min älskade lilla vovve som jag troget måste hålla om varje natt för att kunna sova !!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0