Familj ?

Hur kan man definera en familj, vad är det för något? Är det sina föräldrar/förälder man växte upp med? sina syskon? kan det vara så att ens vänner blir ens familj? (typiskt exempel från sex and the city) kan man vara sin egen familj eller behövs det någon mer för att kallas familj? 

Jag tror att man kan välja sin familj när man blir äldre, vem vill jag skall vara den trygga punkten i mitt liv? förutom sig själv förstås. Jag har en familj, en liten sådan. En familj som gör att varje gång jag kommer hem så får jag ett leende på läpparna, Erik såklart, men vi har ju faktiskt en större familj än vi två. Scilla och Tingeling har blivit och kommer alltid att vara som familjemedlemmar, de är inte "bara" katter längre. Jag ser deras personligheter som lyser igenom och de blir mänskliga. Jag ser dem som två små bebisar, två familjemedlemmar. Kan inte tänka mig att leva utan dem nu. Vi är en familj... Känna som vi har växt sen vi flyttade, en bra känsla  , är inte och vill inte vara som en tonåring som förlitar sig på mamma och pappa längre, jag trivs och är glad att vi äntligen tog tag i chansen som vi fick! Vad kan jag säga? jag känner mig lycklig, känner att jag älskar mina vänner, mamma pappa syster och släkt, ja jag känner mig helt enkelt lycklig över det jag har, önskar att man kunde känna så alla dagar....

Se möjligheterna istället för hinder











Kommentarer
Postat av: Madde

Sötnosar! Saknar er, du svarade inte på smset :( Vad blir det? Kram KRam kram

2009-07-06 @ 10:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0