Mattila :):):)

Nu har jag kommit hem från Mattila , alltså vilken bra upplevelse! Jag ångrar inte en sekund av att jag åkte måste jag säga ! det var underbart där uppe :) Vi åkte i onsdags morse, var en kul bilfärd haha , åkte med Sanna, Bea, Sara O och linnea , det var en färd jag inte glömmer! först precis innan vi skulle åka klämde Linnea sitt finger i bil dörren ajaj aj .. men hon var stark .. jag hade nog stört bölat ! Sen hittade vi inte bältet i mitten av bilen så vi fick lyfta på sätet ! Tillslut kom vi iväg :) sen var det där med vägen hade knappt kört en kvart sen var vi på fel väg men det upptäckte vi fort som busen och hittade rätt fort! ( ringde till klasskompisar som åkte med läraren, de visste vägen galant) Sen tog spolarvätskan slut i Sunne , och så åkte vi in för att fylla på, ja då gick den sönder så allt rann ner på backen men vi klarade oss bra ändå ! Tillslut kom vi fram efter att ha hejat på bilen upp för an halkig backe med massor av snö ! ;P

Sen kom vi till ett så vackert ställe, bara vitt, allt var så vackert... lite ovanligt först men det vänjde jag mig med ganska fort faktiskt! Sen fick vi gå till våra stugor, de var så mysiga... små med kamin :) de var wonderful, sov med Linnea , elisabeth (lisa) , Marie , lisa och Emmy . Ett härligt sällskap :) Sen gjorde vi iordning mat, pasta och köttfärsås :) gott som busen efter efter resan ! Sen Drog vi iväg och åkte pulka ! Och pulsade i den höga snön haha var inte det lättaste , jobbigt för alla muskler i hela benen! men det var det värt för att sedan åka nedför backen haha ! hundan va det gick :) På kvällen åt vi motti och fläsk.. någon konstig mat de brukar äta där uppe, var speciellt måste jag säga , men det gick att äta ! Sen gick vi till stugan och spelade kort och myste :) Nästa dag , torsdag , så redovisade vi våra vinterlekplatser , var kul att se vad de andra i klassen hade gjort också :) Nej en helt underbar resa... dock så sov jag två timmar när jag kom hem men det var behövligt alltså ! men får se hur länge jag blir vaken ikväll , får ju sova ut imorgon i allafall ! skönt !






Det kanske vänder nu, Mamma tack för ditt stöd, dina ord värmer så mycket och de stärker mig verkligen!  Tack mina underbara vänner som finns här för mig <3 (ni vet vilka ni är) Tack Erik som är och kommer alltid vara en ängel för mig <3

Kommentarer
Postat av: Sara O

Haha, hittade din blogg! Snygg måste jag säga =)

2009-02-08 @ 08:54:56
URL: http://vaxlanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0